основні форми роботи, види діяльності, методи та прийоми, що використовуються при навчанні фізики
Аналіз основних форм роботи, видів діяльності, методів та прийомів, що використовуються при навчанні фізики є підставою для виявлення
внутрішніх джерел єдності, цілісності та розвитку форм будь-якої діяльності.
Ознаки класифікації
|
Форми організації навчально-виховного процесу
|
Різновиди форм організації навчально-
виховного процесу з фізики
|
Види діяльності
гра;
навчання;
праця;
спілкування
|
- ігрові форми
- форми навчання
- форми трудової діяльності
- форми спілкування
|
- імітаційні і рольові ігри,
змагання;
- уроки, факультативи, екскурсії та
ін;
- навчальна практика з фізики,
робота у гуртках…
- пряме, опосередковане та ін.
|
Переважаючий метод
наочний
вербальний
практичний
|
наочні форми
словесні форми
практичні форми
|
демонстрації, виставки…
дискусії, виступи….
розв’язування задач,
конспектування, дослідницька діяльність, оформлення матеріалів
досліджень
|
Домінуючі форми комунікації
|
індивідуальні
групові
масові
комбіновані
|
- репетиторство, тьюторство
менторство, консультації, самоосвіта, контракти,
- робота у парах, групах, ланках
- фізичні тижні, вечори фізики і
техніки, інтелектуальні змагання…
- фізичні олімпіади, проектна
діяльність,
|
Дидактичні функції
в навчальному процесі
|
форми актуалізації опорних знань і
життєвого досвіду
форми мотивації
форми активізації
форми закріплення знань
форми застосування знань
форми рефлексії
форми контролю
|
фронтальне
опитування, фізичний диктант, ігрові ситуації
зацікавлення
дослідом, поста-новка проблем, формулювання
питань до теми, з’ясування значущості для життя матеріалу, що
вивчається на уроці
повідомлення інформації історичного,
політехнічного, екологічного змісту, зміна видів діяльності, ігрові ситуації
та ін
розв’язування
різних типів задач, складання таблиць і схем…
розв’язування
задач, виконання досліджень, виготовлення саморобних приладів, розробка
проектів, участь у олімпіадах..
виконання
завдань із застосуванням вивченого матеріалу, анкетування, робота з
сигнальними картками та ін
підсумковий,
тематичний, поточний, вхідний контроль; письмовий та усний контроль
|
Характер управління діяльністю
|
форми самостійної роботи
форми керованої навчальної роботи
|
робота з текстом та іншими видами
інформації, складання і розв’язування задач, виконання дослідів
консультації, індивідуальні
заняття, групова робота
|
Місце у навчальному процесі
|
основні
додаткові :
супровідні;
допоміжні)
|
- урок, фронтальна робота, фізичний
практикум …
навчальна
екскурсія, практикум, факультатив, консультації, елективні курси
гуртки,
шкільне фізичне товариство, виставки робіт, конкурси
|
Характер діяльності
|
форми організації
репродуктивної діяльності учнів
форми організації пошукової роботи
школярів
|
конспектування, фронтальне
опитування, фізичний диктант, тести
виконання короткочасних фронтальних експериментальних досліджень,
розв’язання проблем та творчих експериментальних завдань, проектна
діяльність,
|
Режим здійснення
|
денна
вечірня
заочна
екстернатна
дистанційна
|
навчання з щоденним відві-дуванням навчального закладу;
регулярне навчання за розкладом у
вечірній час;
навчання у центрах до- вузівської
підготовки та на підготовчих курсах;
навчання за індивідуальним графіком
у спеціальних закладах;
навчання за планом із застосуванням
комп’ютерних мереж
|
Умови проведення
|
класні форми
позакласні форми
|
- урок, лекція, семінар лабораторна
робота, фізичний практикум
- гуртки, вечори, аукціони,
виставки, олімпіади, тижні фізики
|
Немає коментарів:
Дописати коментар