Історик


-Метод проектів, або “метод проблем”, виник у 20-ті роки ХХ століття у США;
-розробником ідеї активізації доцільної діяльності учня у співвідношенні з його особистим інтересом є Джон Дьюї (1859-1952) американський філософ, педагог і психолог;
-метод проектів поширений і популярний у Бельгії, Ізраїлі, Італії, Німеччині, Нідерландах, Фінляндії;
-на межі 1910-1920 років метод проектів входить і в практику вітчизняної школи;
-включає раціональне поєднання теоретичних знань з їх практичним застосуванням;
-є інтегрованим компонентом розробленої і структурованої системи освіти;
-питанням проектних технологій займались Є.Полат, О.Пометун,Л.Ващенко, С.Москвін, П.Архангельський, Л.Переверзєв тощо
Суть методу — не формувати, а розвивати осо­бистість у процесі свідомої мотивованої індивіду­альної діяльності в групі для розв'язання спільного завдання. Основою проектного методу є виконання різних навчальних і творчих проектних завдань, тематика яких розробляється вчителем з ураху­ванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
Робота над навчальним проектом передбачає розв'язання проблемних ситуацій, що потребує від учасників освітнього процесу пошукових зусиль, спрямованих на розробку оптимальних шляхів його реалізації, незмінний публічний захист і ана­ліз підсумків.
Проектна діяльність більш багатофункціональ­на. Проект спонукає учня вияви­ти інтелектуальні здібності, моральні й комуніка­тивні якості, продемонструвати рівень оволодіння знаннями й загально-навчальними вміннями, здат­ність до самоосвіти й самоорганізації. Проектній діяльності може передувати «мозковий штурм», у процесі якого постануть нові цікаві для учнів проблеми. У процесі здійснення проекту учні син­тезують знання, інтегрують інформацію суміж­них дисциплін, шукають більш ефективні шляхи розв'язання задач проекту, спілкуються одне з од­ним. Спільна діяльність реально демонструє широ­кі можливості співробітництва, у ході якого учні ставлять мету, визначають оптимальні засоби її досягнення, розподіляють обов'язки, виявляють власну компетентність. Проектна діяльність наочно демонструє можливості моно- і поліпредметного, індивідуального і групового проектів. Система проектів є також частиною інтерактивних методик.
Метод проектів – педагогічна технологія, зорієнтована не на інтеграцію фактичних знань, а на їх застосування і набуття нових. Активне включення учнів у зміст тих або інших проектів дає можливість засвоїти нові способи людської діяльності в соціокультурному середовищі. Проектна діяльність передбачає роботу в колективі. Великий інформаційний і технологічний обсяг багатьох проектів примушує учнів об'єднуватися у групи. Така ситуація сприяє становленню, формує соціалізовану особистість, працюючи у команді діти вчаться взаємодіяти один з одним, вирішувати можливі конфлікти, набувати навичок етичного міжособистісного спілкування, брати відповідальність за вибір рішення, аналізувати результати діяльності. Великою перевагою проектної діяльності є вміння, які набувають учні, а саме:
Ø планувати свою роботу, попередньо прораховуючи можливі результати;
Ø використовувати багато джерел інформації;
Ø самостійно збирати і накопичувати матеріал;
Ø аналізувати, спів ставляти факти, аргументувати свою думку;
Ø приймати рішення;
Ø встановлювати соціальні контакти (розподіляти обов’язки, взаємодіяти один з одним);
Ø створювати «кінцевий продукт» - матеріальний носій проектної діяльності;
Ø представляти створене перед аудиторією;
Ø оцінювати себе та інших.
Метод проектів припускає розв’язання певної проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого – інтегрування знань і вмінь з різних галузей науки, техніки, творчих галузей. Результати виконання проектів мають бути «відчутними», тобто, якщо це теоретична проблема, - то конкретне її розв’язання, якщо практична – готовий продукт проекту. Метод проектів можна використовувати як самостійну (індивідуальну) чи групову роботу учнів упродовж різного за тривалістю часу, а також з використанням сучасних засобів інформаційних технологій, зокрема комп’ютерних, телекомунікаційних.



    

Немає коментарів:

Дописати коментар