практик


На початку навчального року, аналізуючи можливості навчального матеріалу з фізики щодо використання проектної технології, створюємо банк тем з різної ступені складності. У тематиці проектних завдань враховуються індивідуальні особливості пізнавальної діяльності учнів.

Учням надаємо можливість вибрати тему проекту, організаційну форму її виконання (індивідуальну або групову), ступінь ускладненості проектної діяльності. Для організації проектування визначаємо мету, плануємо результат і форми захисту.

На мою думку, під час роботи учнів над проектом учитель виконує такі функції:


- допомагає учням у пошуку джерел, необхідних їм для роботи над проектом;

- сам є джерелом інформації;

- координує весь процес;

- підтримує і заохочує учнів;

- підтримує безупинний зворотній зв’язок, щоб допомагати учням просуватися в роботі над проектом.

Досвід показує, що у процесі спільної діяльності під час роботи над проектом в учнів формуються такі якості, як уміння працювати в колективі, брати відповідальність за вибір, рішення, розділяти відповідальність, аналізувати результати діяльності, підкоряти свій темперамент, характер, час інтересам спільної справи. При цьому учні можуть виступати активними учасниками процесу створення проекту, виробляти свій власний погляд на інформацію, нвизначати мету й задачі , шукати шляхи їхнього рішення.

Метод проектів дозволяє учням учитися на власному досвіді й досвіді інших у конкретних справах і приносить задоволення учням, що бачать продукт власної праці.

З учнями 9 класу підготували проект «Невідома електрика»».

Метод проектів передбачає дуже велику підготовчу роботу. На мій погляд, його краще використовувати при узагальненні та систематизації матеріалу.

Цей проект був побудований на основі теми «Електричний срум». Він дав можливість узагальнити знання і вміння учнів збирати електричне коло, проводити вимірювання електричного струму, напруги, опору на різних ділянках кола, робити розрахунки та певні висновки. В основу роботи над проектом були покладені групові форми роботи та інтерактивні методи навчання.

Клас об’єднався у три групи. Кожна група оформила результати своєї роботи у вигляді презентації.

У процесі роботи над проектом учні побачили як застосовуються їх знання для вирішення проблем виробничого характеру. Вони вчились систематизувати матеріал, виділяти головне, суттєве. При роботі в групі у них виховується почуття колективізму, співпереживання, взаємодопомоги, взаємовиручки. Учні добували навички робити з Power Point, Word, Exсel, навчились знаходити необхідну інформацію в Інтернеті. Вони довели собі, що без фізики неможлива успішна діяльність людини.

Пропоную зрзок проекту:













Немає коментарів:

Дописати коментар